seo seo .

seo

سئو چیست؟سئو به چه مراحلی تقسیم می شود؟


سئو چیست؟


سئو تمام کارهایی است که برای بهتر شدن کیفیت موتور جستجو انجام می شود.

چرا سئو مهم است؟
با استفاده از سئو ، استفاده از صفحه وب شما برای کاربران آسان و قابل درک است.

سئو کار چگونه انجام می شود؟
اگر تازه کار مربوط به سئو را شروع کرده اید ، نکاتی وجود دارد که باید بررسی کنید. برای ایجاد بهینه سازی مناسب ، باید بر روی نکات زیر در سئو سایت تمرکز کنید.

1- محتوای با کیفیت
اگر می خواهید در وب سایت خود کار سئو را انجام دهید ، باید محتوای بی نظیر و با کیفیت ایجاد کنید. اگر محتوای اصلی ، با کیفیت و خواندنی نداشته باشید ، تمام کارهای سئو که در داخل یا خارج از صفحه خود انجام می دهید بی اهمیت خواهد بود. شما می توانید با ایجاد محتوای با کیفیت و منحصر به فرد ، در نتایج موتور جستجو جای خود را ارتقا دهید.

با شناسایی صفحات بی کیفیت خود با استفاده از ابزارهای مختلف تجزیه و تحلیل سئو ، باید صفحات را با محتوای با کیفیت بهینه کنید ، در صورت وجود آنها را با صفحه ای با محتوای مشابه ترکیب کنید و یا آنها را به طور کامل حذف کنید.


2- سئو سایت


سئو سایت مهمترین و مؤثرترین قسمت سئو را پوشش می دهد. عناوین صفحه ، توضیحات ، انتخاب یوآرال در این بخش بررسی می شود. به همین دلیل ، هنگامی که کار با سئو را شروع می کنید ، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تنظیمات سئو در سایت شما به خوبی انجام شده است.


عنوان صفحه و توضیحات


وقتی ربات های موتور جستجو از صفحه شما بازدید می کنند ، ابتدا عنوان صفحه و توضیحات صفحه شما را می خوانند. عناوین و توضیحات باید مطابق با قوانین درخواست شده توسط موتورهای جستجو بهینه شود. عنوان و توصیفی که با توجه به درخواست موتورهای جستجو بهینه می کنید معنی و موضوع صفحه شما را مشخص می کند.


استفاده از برچسب های عنوان
در یک صفحه بهینه شده ، از برچسب های عنوان H1 ، H2 ، H3 به ترتیب استفاده می شود. برچسب های H1 به طور کلی می توانند با عنوان صفحه یکی باشند. با استفاده از برچسب ها به ترتیب ، می توانید به موتورهای جستجو و کاربران کمک کنید تا طرح سلسله مراتبی صفحه شما را درک کنند.


لینک داخلی
لینک های داخلی باید در وب سایت شما ایجاد شود ، هم برای تجربه کاربر و هم برای ربات های موتور جستجو(برای خزش بهتر سایت). به این ترتیب می توانید تجربه کاربر را بهبود بخشیده و ربات های موتور جستجو را قادر به حرکت در صفحات بیشتری در وب سایت خود کنید.

با ایجاد پیوند بین محتوای مرتبط ، می توانید نرخ پرش را کاهش داده و به بازدیدکنندگان اجازه دهید زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند. لینک های  داخلی همیشه یکی از مؤثرترین مراحل در کار سئو هستند.

اینفوگرافی
استفاده از تصاویر در محتوای شما مهم است ، شما می توانید با تصاویر بصری موثر به راحتی موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید را به شکل دیگری نشان دهید. همچنین ، درج اطلاعات مربوط به تصویر را در متن جایگزین تصویر و برچسب های عنوان تصاویر خود فراموش نکنید. برچسب های Alt به ربات های موتور جستجو کمک می کنند تا درک کنند تصویر در مورد چیست.

اینها موضوعات اصلی است که مبتدیان سئو باید در سئو داخل صفحه روی آنها تمرکز کنند.

3- سئو فنی


سئو فنی در مورد کارهای فنی وب سایت شما و ساختار فنی سایت شماست. سازگاری با موبایل و سرعت باز شدن صفحه  مهمترین موضوعاتی هستند که در سئو فنی مورد توجه قرار می گیرند. اگر تازه وارد سئو هستید ، بخشهایی که باید در وب سایت خود بررسی کنید باید به شرح زیر باشد:


ایجاد URL های کاربرپسند
URL های وب سایت شما باید به خوبی قالب بندی شوند. شما باید URL های مختصری ایجاد کنید که کلمات کلیدی مناسب را منعکس کند. علاوه بر این ، کلمات موجود در URL باید با یک خط (-) از هم جدا شوند.


وب سایت سازگار با موبایل
در سال 2015 ، سازگاری با تلفن همراه ، یعنی طراحی وب سایت مناسب برای موبایل ، به عنوان یکی از مهمترین معیارهای رتبه بندی اعلام شد. از دو سایت با ویژگی های یکسان ، سایت بدون طراحی موبایل به عقب پرتاب می شود. بنابراین ، اگر وب سایت شما با سازگاری تلفن همراه مشکلی دارد ، باید تلاش کنید تا وبسایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید.


سرعت وب سایت
ناگفته نماند که موتورهای جستجو و کاربران با توجه به سرعت وب سایت شما عمل می کنند. اگر وب سایت شما به کندی لود شود ، بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. صفحات شما با سرعت کم سایت نیز ممکن است در صفحات نتایج جایگاه خوبی را کسب نکنند. اگر باز شدن وب سایت شما بیش از 3 ثانیه طول می کشد ، تحقیقات نشان می دهد 78٪ از بازدید کنندگان سایت را ترک می کنند. وقتی افراد نتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند ، به سایت دیگری می روند. به همین دلیل ، باید سرعت سایت خود را بهینه کنید. حافظه پنهان مرورگر مربوطه و کاهش اندازه ی تصاویر از ویژگی های مهم اصلی است که می توانید بهینه سازی آن سایت خود را سرعت بخشید.

شناسایی لینک های شکسته
اگر وب سایت شما پیوندهای خراب داشته باشد ، هم از نظر تجربه کاربر و هم از نظر ربات های موتور جستجو ، این ویژگی منفی خواهد بود. بنابراین ، شما باید تمام لینک های خراب را در وب سایت خود شناسایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. شما می توانید با تجزیه و تحلیل مرتب لینک های خراب ، سهم بزرگی در تلاش های خود در زمینه سئو سایت داشته باشید.

اگر نمی دانید چگونه لینک های خراب را تشخیص دهید ، با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو می توانید ساختارهای خراب شکسته را در وب سایت خود تشخیص دهید.


استفاده از داده های ساختار یافته
به لطف داده های ساختار یافته ، اطلاعات سایت شما توسط موتورهای جستجو تفسیر می شود. داده های ساختاری کدهایی هستند که معنی سایت شما را ارائه می دهند. ربات های موتور جستجو کدها را می خوانند و در صفحات نتایج از ان ها استفاده می کنند. به لطف داده های ساختار یافته ، می توانید ویژگی هایی مانند بخش های پاسخ به سوال و قطعه های غنی را در نتایج موتور جستجو ارائه دهید.

ایجاد Robots.txt
فایل robots.txt در درجه اول برای مشخص کردن بخشهایی از وب سایت شما توسط رباتها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از یک فایل robots.txt در وب سایت شما یک استاندارد وب است. به همین دلیل ، شما باید یک فایل robots.txt را به سرور خود اضافه کنید.


ایجاد نقشه سایت
یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای افزایش بازدیدهای ارگانیک خود انجام دهید ایجاد نقشه سایت است. Sitemap لیستی از کلیه URL های سایت شما با برخی اطلاعات در مورد URL ها است. اگر وب سایتی با استفاده از زیرساخت های وردپرس دارید ، ایجاد نقشه سایت بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط یک پلاگین نصب کنید.

برای این منظور می توانید از پلاگین Yoast SEO ، All in One SEO یا Rank Math SEO استفاده کنید.

ثبت سایت در کنسول جست و جوی گوگل
یکی از اولین کارهایی که هنگام راه اندازی وب سایت باید انجام دهید پیوند دادن Google Analytics و Search Console است. در حالی که می توانید تجزیه و تحلیل های مختلفی را با Analytics انجام دهید ، Search Console به عنوان پلی بین وب سایت شما و Google عمل می کند.

اینها مواردی است که مبتدیان باید در اولین مرحله سئو فنی روی آنها تمرکز کنند.


4- سئو محلی


دنیای دیجیتال با فناوری های هوشمندانه دائماً در حال پیشرفت است. هدف اصلی موتورهای جستجو این است که بیشترین نتیجه موثر را به بازدید کنندگان خود بدهند. برای این منظور ، مکان در جستجوهای انجام شده توسط کاربران در نظر گرفته می شود. با ایجاد اعلان موقعیت مکانی خود در موتورهای جستجو ، می توانید اطمینان حاصل کنید که افرادی که به خدمات نزدیک شما احتیاج دارند به شما دسترسی پیدا می کنند. شرکتهایی که موقعیت مکانی خود را گزارش می دهند در موتورهای جستجو از مزیت بیشتری برخوردار خواهند شد.


کارهای محلی سئو در مدت زمان بسیار کوتاهی نتیجه می دهند. تجزیه و تحلیل باید در طول فرآیند از نظر دستیابی به اهداف ترافیک ، رتبه بندی یا فروش تعیین شده در ابتدای کار انجام شود. ارزیابی های انجام شده با ابزارهای تجزیه و تحلیل کیفیت باید با تبدیل آنها به گرافیک قابل درک ارزیابی شود. ارزیابی ها باید ماهانه ، هفتگی و سه ماهه انجام شود. علاوه بر این ، تمام داده های به دست آمده بایگانی شده و به عنوان داده های مطالعات بعدی سئو در محل استفاده می شود.

مباحثی که باید در سئو محلی به آنها توجه شود به شرح زیر است:

کلمات کلیدی متمرکز منطقه ای
محتوای متمرکز منطقه ای
عنوان منطقه ای و ساختار URL
ثبت نام در Maps
استفاده از منابع محلی


5- سئو خارج از صفحه


مرحله دیگر کار سئو ، کار سئو خارج از سایت است . پس از اتمام کار جستجوگرها در سایت ، اکنون باید روی کارهای خارج از سایت تمرکز کنیم. منابع بسیاری وجود دارد که می توانیم در این زمینه استفاده کنیم.

تبلیغات Google Ads
تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات ویدیویی
مدیریت شبکه های اجتماعی
ایمیل و پیام کوتاه بازاریابی
بازاریابی مجدد
منابع مرجع


تبلیغات Google Ads
تبلیغات Google Ads منبع بسیار خوبی برای دستیابی به مشتریان است. به شما امکان می دهد تبلیغاتی ایجاد کنید تا به مخاطبان علاقه مند به محصولات ، خدمات و پست های وبلاگ خود دسترسی پیدا کنید. Google Ads ترافیک سریعی را به وب سایت شما وارد می کند و کاربرانی را که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند را قادر به رفتار و تبدیل می کند. به همین دلیل ، باید استفاده از تبلیغات Google AdWords را در نظر بگیرید.


تبلیغات رسانه های اجتماعی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به راحتی به وب سایت خود ترافیک جذب کنید ، دقیقاً مانند تبلیغات Google Ads. کمپین های تبلیغاتی جالبی را برای محصولات یا خدمات خود آماده کنید و آنها را به مخاطبان خود تحویل دهید.

شما می توانید با استفاده از پنل Business Manager برای تبلیغات Facebook و Instagram تبلیغات بسیار موثری ایجاد کنید. همچنین می توانید با توجه به مخاطبان هدف خود ، از سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

تبلیغات ویدیویی
با تبلیغات ویدئویی ، به طور کلی می توانید تبلیغات خود را با رقابت کمتر و هزینه های کمتری انجام دهید. با یک کمپین موثر می توانید تبلیغات ویدئویی را در نتایج جستجوی Youtube ، فیلم های درون ویدیویی و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و مخاطبان هدف خود را ملاقات کنید. با تبلیغات ویدیویی می توانید آگاهی از برند خود را افزایش داده و محصولات و خدمات خود را به بازار عرضه کنید.


مدیریت شبکه های اجتماعی
حساب های شبکه های اجتماعی برای نام تجاری خود ایجاد کنید و به طور منظم مطالب را به اشتراک بگذارید. از هر سیستم عامل برای هدف مورد نظر خود استفاده کنید و پست های یکسان را در هر سیستم عامل به اشتراک نگذارید. سیگنال های شبکه های اجتماعی برای گوگل بسیار مهم هستند. به همین دلیل ، هرگز در کارهای سئو خارج از سایت خود ، منبع رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید.


ایمیل و پیام کوتاه بازاریابی
با بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه می تواند بازگشت قطعی سرمایه را ایجاد کند. با یک کمپین برنامه ریزی شده و موثر می توانید به تبدیلات بسیار بالا دست پیدا کنید.


بازاریابی مجدد
بازاریابی مجدد را در حساب های Google Ads و Google Analytics خود فعال کنید. راه دستیابی به کاربرانی که با حساب های شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام شما ارتباط برقرار می کنند ، برنامه Facebook Pixel است. فراموش نکنید که کد Pixel را به وب سایت خود اضافه کنید.

لیست های بازاریابی مجدد راهی عالی برای جلب نظر کاربرانی است که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند. به یاد داشته باشید ، گرچه به دست آوردن کاربران جدید مهم است ، اما گوگل عاشق بازگشت کاربران است و به خاطر آن به سایت شما پاداش می دهد.


بک لینک
بک لینک یعنی افراد از طریق سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند. برای به دست آوردن این منبع می توانید در سایر سایت های وبلاگ پست مهمان ارسال کنید . می توانید توضیحات وبلاگ را بنویسید و در فهرست شرکت ها ثبت نام کنید.

 

6- سئو بین المللی


شبکه ارتباطات و بازاریابی در جهان اکنون به سمت دیجیتال سوق داده شده است. تحقیقات بین المللی نشان می دهد که 40٪ از تجارب خرید در سال 2021 مبتنی بر اینترنت است. به همین دلیل مشاغل از اینترنت برای جلب مخاطبان بیشتر استفاده می کنند.


وب سایت اکنون به یکی از عناصر سازنده نهاد سازی تبدیل شده است. شرکت هایی که در اینترنت نیستند نمی توانند موفق شوند. اگر یک شرکت جهانی هستید ، باید از استراتژی های بین المللی سئو را در کار خود استفاده کنید. برای شما مفید خواهد بود که در موضوعات زیر در سئو بین المللی کار کنید.

زبان هدف را مشخص کنید
منطقه مقصد را انتخاب کنید
مخاطب هدف خود را بشناسید
رقبا را تحلیل کنید
کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید

 

7- سئو منفی


سئو منفی کاری است که برای کاهش عملکرد وب سایت شما انجام شده است. اصطلاح سئو منفی اغلب با اصطلاح سئو کلاه سیاه اشتباه گرفته می شود. سئو کلاه سیاه کاری غیرقانونی است که برای بالا بردن وب سایت شما در مدت زمان کوتاه انجام می شود. برای جلوگیری از حمله افراد مخرب به وب سایت خود ، باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

هشدارهای کنسول جستجوی گوگل را مرور کنید
لینکهای وب سایت خود را بررسی کنید
اهرم ابزار Google Disavow
اصالت محتوا را بررسی کنید
روش تأیید اعتبار 2 مرحله ای را فعال کنید
به طور منظم سرعت وب سایت را بررسی کنید


ما به پایان راهنمای جامع سئو خود رسیده ایم که برای مبتدیان در مطالعات سئو آماده کرده ایم.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۲:۳۹ توسط:mtz موضوع: نظرات (0)