seo seo .

seo

توضیح کامل مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل برای افزایش رتبه


آیا می دانید بیش از 200 فاکتور رتبه بندی Google وجود دارد؟ گوگل محبوب ترین موتور جستجوی کره زمین است.

گوگل با بیش از 5.14 میلیارد جستجو روزانه بر سایر موتورهای جستجو مانند Bing و Yahoo تسلط دارد. بنابراین جای تعجب نیست که شما می خواهید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتر داشته باشید.

اما از آنجا که سئو (بهینه سازی موتور جستجو) هر از چند گاهی تغییر می کند ، پیاده سازی و همگام سازی با تمام تغییرات ممکن است دشوار باشد.

 

مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل
وقتی نوبت به گرفتن رتبه بالاتر می رسد ، بسیاری از دارندگان وب سایت می خواهند همه عوامل رتبه بندی را ردیابی کنند.

اگر به شما بگوییم که باید فقط روی چند مورد از این عوامل تمرکز کنید ، چه می کنید؟

برای کمک به شما ، مهمترین عوامل رتبه بندی را که باید در وب سایت خود ارائه دهید ، در لیستی کوتاه قرار داده ایم.

1. محتوای با کیفیت بالا
حتماً در چندین مکان خوانده اید که محتوا مهم است و وقتی صحبت از فاکتورهای رتبه بندی گوگل می شود ، مهم تر می شود.

اگر بتوانید محتوای منحصر به فرد ، جدید و مفیدی برای کاربران ایجاد کنید ، گوگل آن محتوا را در نتایج صفحه موتور جستجو بالاتر قرار می دهد.

 

گوگل توجه ویژه ای به کیفیت محتوای شما دارد. وب سایت شما هر چقدر بهینه باشد ، اگر محتوای شما ارزشمند نباشد، نمی توانید انتظار رتبه بالاتر را داشته باشید.

ویژگی های محتوای با کیفیت:

محتوای اصلی ، منحصر به فرد و ارزشمند
گوگل محتوای جدید و منحصر به فرد را ترجیح می دهد. شما باید پست هایی ایجاد کنید که به سوالات خواننده شما پاسخ دهند ، ارزش را ارائه دهند و اصلی باشند.

اگر محتوای شما کپی یا مشابه سایر صفحات وب باشد ، می تواند تأثیر منفی بر سئو سایت شما بگذارد.

و اگر به طور مرتب محتوای تکراری ارسال کنید ، گوگل سرعت خزش وب سایت شما را کند می کند.

بنابراین ، هنگام ایجاد محتوا ، از متفاوت بودن و بهتر بودن آن از سایر وب سایت هایی که برای عبارت جستجو رتبه بندی می کنند اطمینان حاصل کنید.

مطالب فعلی و جدید
روش دیگر برای بهبود کیفیت محتوای شما ، تازه و به روز نگه داشتن آن است. با به روزرسانی منظم پست های خود و افزودن اطلاعات جدید ، شما یک سیگنال مثبت به موتور جستجو ارسال می کنید.

اگر اخبار یا موضوعات پرطرفدار را پوشش می دهید ، به موقع بودن مطالب نقش زیادی دارد. برای چنین مباحثی ، گوگل صفحاتی را که آخرین اطلاعات را ارائه می دهند ترجیح می دهد.

به عنوان مثال ، اگر در مورد بحران جهانی بهداشت می نویسید ،باید محتوای شما شامل آخرین اخبار و تحقیقات باشد. یک روش ساده برای یافتن آخرین اطلاعات برای به روز نگه داشتن مطالب خود استفاده از Google Trends است.

عبارت جستجوی خود را در ابزار گوگل ترندز وارد کنید و عناوین مرتبط را جستجو کنید.جملاتی که پدیدار می شوند سوالات پرطرفدار است که می تواند به شما کمک کند تا به پست های خود ارزش افزوده دهید.

طول محتوا
یکی از سوالاتی که بارها با آن روبرو شده ایم این است که آیا طول محتوا بخشی از عوامل رتبه بندی Google است؟

و پاسخ مثبت است.

طبق مطالعات مختلف ، طول مطالب در رتبه بندی شما در نتایج جستجو تأثیر دارد. به طور متوسط ​​، پست هایی با 1890 کلمه و بیشتر ، در صفحه اول ظاهر می شوند.

با این حال ، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که هنگام نوشتن مجبور باشید به یک حد کلمه پایبند باشید.

یک روش بهتر برای بررسی این موضوع ، ایجاد محتوایی است که عمق داشته باشد و موضوعی را با جزئیات کامل پوشش دهد. دلیل این امر آن است که گوگل صفحاتی را ترجیح می دهد که به طور کامل به سوال کاربر پاسخ دهند و راه حل های دقیق ارائه دهند.

 

ساختار و سازماندهی محتوا
وقتی صحبت از کیفیت محتوا می شود ، پست های وبلاگ شما باید به خوبی سازمان یافته و ساختار یافته باشد. با این کار بازدیدکنندگان شما می توانند پست های شما را بخوانند و به راحتی راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند.

می توانید از چندین عنوان و زیرعنوان (H2 ، H3 ، H4 و غیره) برای گروه بندی مطالب خود با یکدیگر استفاده کنید تا ساختار و طرح مقالات خود را بهبود ببخشید.

برای سازماندهی بیشتر مطالب خود می توانید از برچسب های HTML نیز استفاده کنید.

2. بک لینک
دومین عامل مهم رتبه بندی گوگل بعد از محتوا ، بک لینک است. آنها بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی گوگل هستند و به این ترتیب خزنده گوگل وب سایت شما را برای فهرست بندی پیدا می کند.

در حقیقت ، محتوا و بک لینک دست به دست هم می دهند زیرا صفحات وب بدون هیچ بک لینکی ، تقریباً هیچ بازدید ارگانیکی ندارند.

بک لینک برای سئو سایت شما چقدر مهم است؟

لینک های برگشتی یا لینک های ورودی مانند رای اعتماد برای وب سایت شما هستند. گوگل همه این آرا را جمع می کند و بررسی می کند آیا وب سایت شما شایسته قرار گرفتن در 10 نتیجه برتر است یا خیر

اگر می توانید از وب سایت های دارای مرجع عالی لینک دریافت کنید ، می توانید شانس خود را برای رتبه بندی بالاتر افزایش دهید. این به این دلیل است که با دریافت این پیوندها شما به گوگل سیگنالی می فرستید که محتوای شما قابل اعتماد است زیرا وب سایت های مختلف می توانند به آن استناد کنند.

3. هدف جستجو
یکی دیگر از فاکتورهای مهم رتبه بندی برای گوگل مطابقت با هدف جستجوی محتوای شما است. هدف جستجو اساساً همان چیزی است که کاربر به دنبال آن است.

هر کلمه کلیدی در گوگل متفاوت است و شما باید دلیل این سوال جستجو را درک کنید .

اگر کلمه کلیدی اسموتی موز را جستجو کنید ، متوجه خواهید شد که نتایج شامل دستور العمل ها و نحوه تهیه مقالات و فیلم ها است.

به همین دلیل اگر می خواهید در هر موضوعی محتوا ایجاد کنید ، مهم است که با هدف جستجو مطابقت داشته باشید و نوع درست محتوا را ایجاد کنید.

هدف جستجو می تواند بر اساس قالب و سبک محتوا تغییر کند. به عنوان مثال ، در برخی موارد ، گوگل فقط ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتایج برتر نمایش می دهد. این بدان معنی است که اگر می خواهید برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کنید ، باید فیلم یا اینفوگرافیک ایجاد کنید.

 

4. سرعت بارگیری وب سایت
در بین 200 فاکتور مختلف رتبه بندی گوگل ، عامل دیگری که باید روی آن تمرکز کنید سرعت صفحه شما است. این بدان دلیل است که از  2021 ، گوگل سرعت بارگذاری وب سایت را بخشی از عوامل رتبه بندی سایت ها کرده است.

اینها تعدادی از عواملی است که گوگل برای تجربه کاربر در سایت شما مهم می داند.

حال هدف در اینجا این نیست که با زمان بارگیری میلی ثانیه مخالفان خود را شکست دهید. اما باید توجه داشته باشید که یک صفحه برای کاربران شما با چه سرعتی بارگیری می شود.

گوگل می خواهد وب سایت شما سریع بارگیری شود و تجربه کاربری فوق العاده ای را برای مخاطبان هدف شما فراهم کند.

5. سازگاری با موبایل
علاوه بر سرعت ، مسئله دیگری که باید بررسی کنید این است که آیا سایت شما موبایل پسند است یا خیر.

از آنجا که گوگل دستگاه های تلفن همراه را در سال 2019 اولویت بندی کرده است ، بسیار مهم است که وب سایت شما از نظر تلفن همراه مناسب باشد.این به این معنی است که گوگل اکنون از نسخه موبایل وب سایت شما برای فهرست بندی و رتبه بندی استفاده خواهد کرد.

پیش از این ، گوگل از دسک تاپ شما به عنوان نسخه اصلی برای نمایه سازی استفاده می کرد. اما با وجود 3.7 میلیارد کاربر اینترنت همراه در سراسر جهان ، تعجب آور نیست که گوگل این تغییر را ایجاد کرده است.

بنابراین اگر می خواهید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید ، اکنون بهترین زمان برای بهینه سازی سایت برای موبایل است.

می توانید با انتخاب یک تم وردپرس مناسب برای موبایل شروع کنید. یا می توانید از افزونه های مختلفی برای دوستانه سازی سایت وردپرس خود استفاده کنید.

6. مرجع دامنه
عامل رتبه بندی بعدی گوگل که باید روی آن کار کنید ، دامنه وب سایت شما (DA) است.

مرجع دامنه توسط Moz ایجاد می شود و بین 1 تا 100 نمره می دهد. هرچه اقتدار دامنه شما بالاتر باشد ، شانس شما برای رتبه بندی در گوگل بیشتر است.

اکنون روش های مختلفی برای افزایش اعتبار سایت شما وجود دارد. می توانید با دریافت بک لینک با کیفیت بالا شروع کنید. اما گاهی اوقات داشتن تعداد زیادی بک لینک تضمین کننده رتبه بندی بالاتر نیست.

این جایی است که شما باید محتوای عالی و متمرکز بر صنعت خود ایجاد کنید.

برای دریافت ایده در مورد موضوعات مورد علاقه بازدید کنندگان ، می توانید از MonsterInsights ، بهترین افزونه Google Analytics وردپرس استفاده کنید و محبوب ترین صفحات وب سایت خود را کشف کنید.

سپس محتوای با کیفیت بالا در اطراف این عناوین ایجاد کنید تا اقتدار موضوعی خود را افزایش دهید.

در نتیجه ، گوگل شروع به شناسایی سایت شما به عنوان یک متخصص موضوع می کند ، اقتدار دامنه شما را افزایش می دهد و شروع به رتبه بندی صفحات در 10 صفحه برتر نتایج جستجو می کند.

7. بهینه سازی کلمات کلیدی
علاوه بر ایجاد محتوا و دریافت بک لینک ، یکی از بارزترین عوامل رتبه بندی استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت شما است.

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران از آنها برای جستجوی موارد در گوگل استفاده می کنند. به همین دلیل مهم است که وب سایت شما شامل کلمات کلیدی مورد نظر مخاطبان شما باشد. به این ترتیب گوگل می تواند صفحه شما را در نتایج جستجو نشان دهد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۶:۰۲ توسط:mtz موضوع: نظرات (0)