seo seo .

seo

سئو فنی چیست؟مواردی که در سئو فنی باید به آن توجه کنید


سئو فنی چیست؟


سئو فنی به فرایند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. با استفاده از سئو فنی ، می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا وب سایت خود را به صورت یکپارچه در دسترس ، خزش کرده و تفسیر و نمایه سازی کنند.

این روند "سئو  فنی" نامیده می شود زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغ وب سایت ندارد. هدف اصلی سئو  فنی بهینه سازی زیرساخت های یک وب سایت است.

بیایید با برخی اصطلاحات اساسی شروع کنیم تا بفهمیم سئو  فنی به چه معنی است

سئو چیست؟
اول اینکه سئو چیست؟ ساده ترین تعریف سئو ، فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است.

در زمینه سئو ، بهینه سازی به معنای موارد زیر است:

اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو می توانند به وب سایت شما یکپارچه دسترسی پیدا کرده و صفحات آن را فهرست بندی کنند
به عنکبوت های موتور جستجو کمک کنید معنی (متن) محتوای شما را درک کنند.

وقتی همه موارد بالا را به درستی انجام دهید ، وب سایت شما از نظر سئو  مناسب خواهد بود و برای بسیاری از جستجوها (مربوط به محتوای شما) می تواند در نتایج ظاهر شود.

 

سئو به موارد مختلف تقسیم بندی می شود و سئو در صفحه مربوط به محتوا است و اینکه چگونه می توانید آن را با آنچه کاربر به دنبال آن است مرتبط تر کنید و سئو خارج از صفحه فرآیند دریافت بک لینک ها از سایر وب سایت ها است.

عوامل سئو  فنی:

با www یا بدون www؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مردم تعجب می کنند این است که آیا از www در مقابل نام دامنه خود استفاده می کنند یا با نسخه غیر www استفاده می کنند.

انتخاب یک قالب نسبت به فرم دیگر هیچ مزیتی در سئو ندارد ، این مسئله ترجیح شخصی است.

من ترجیح می دهم www را در مقابل دامنه هایم داشته باشم زیرا این برای من طبیعی تر است اما اگر تصمیم بگیرید از نسخه http استفاده کنید مشکلی ندارد.

نکته اصلی این است که موتورهای جستجو را در مورد تصمیم خود آگاه کنید و در طول زندگی وب سایت خود ثابت قدم باشید.

اگر نظر خود را تغییر دهید ، می توانید از تغییر مسیر 301 برای تغییر بین قالب های مختلف استفاده کنید ، اما این توصیه نمی شود زیرا همیشه خطر انتقال دامنه وجود دارد.
چگونه می توان دامنه مورد نظر خود را تنظیم کرد؟

در گذشته ، تنظیمات تعیین دامنه مورد نظر در Google Search Console در دسترس بود ، اما گوگل تصمیم گرفته است این گزینه را حذف کرده و به URL های متعارف اعتماد کند.

 

بهینه سازی فایل robots.txt
Robots.txt یک فایل متنی است که در ریشه وب سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل هایی را می دهد که در کدام صفحات وب سایت شما می توانند خزش کرده و چه صفحاتی را نمایه سازی کنند.

قالب این فایل بسیار ساده است و در اکثر موارد نیازی به ایجاد تغییر در پرونده ندارید.


بهینه سازی ساختار URL
مورد بعدی در چک لیست فنی سئو ، بررسی ساختار URL وب سایت است. منظور ما از ساختار URL ، قالب URL های شماست.

مواردی که باید هنگام ایجاد URL برای بهترین روش در نظر بگیرید:

از نویسه های کوچک استفاده کنید
برای جدا کردن کلمات در URL از "-" استفاده کنید
کلمات توصیفی طولانی را کوتاه کنید
از استفاده از حروف یا کلمات غیرضروری خودداری کنید
بدون پر کردن کلمات کلیدی ، از کلمات کلیدی هدف خود در URL استفاده کنید
به طور کلی ، هنگامی که قالب ساختار پیوند ثابت خود را تعریف کردید ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام انتشار محتوای جدید ، URL های خود را بهینه کنید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، متوجه خواهید شد که هنگام ایجاد یک پست جدید وردپرس عنوان پست شما را می گیرد و به طور خودکار URL را تولید می کند.


پیمایش و ساختار وب سایت
به دلایل زیادی ساختار یک وب سایت یک فاکتور سئو بسیار مهم است.

کاربران مدت بیشتری در یک وب سایت که قابلیت پیمایش دارد می مانند و سریعتر آنچه را که می خواهند کشف می کنند و موتورهای جستجو با سهولت بیشتری می توانند آن وب سایت را درک کرده و فهرست بندی کنند.

یک اشتباه بزرگ که بسیاری از مدیران وب مرتکب می شوند این است که در تلاش برای بهینه سازی وب سایت خود برای تبدیلات ، ناوبری و ساختار سایت را فراموش می کنند و به تلاش های خود در زمینه سئو آسیب می رسانند.

یک مثال معمول این است که صفحات بایگانی کاربران را مخفی کرده و کل مطالب را در یک گروه جمع آوری کنید.

گوگل هنگام ارزیابی یک صفحه خاص ، ساختار کلی وب سایت را در نظر می گیرد و این چیزی است که نباید از آن غافل شد.

داده های ساختار یافته چیست؟

به زبان ساده ، داده های ساختاری کدی است که می توانید به صفحات وب خود اضافه کنید تا برای خزنده های موتور جستجو قابل مشاهده باشد و به آنها کمک کند محتوای شما را درک کنند. این یک روش برای توضیح داده های شما برای موتورهای جستجو به زبانی است که آنها می توانند درک کنند.

داده های ساختار یافته چگونه با سئو فنی مرتبط هستند؟

اگرچه داده های ساختاریافته با محتوای یک وب سایت ارتباط دارند ، اما این بخشی از سئو فنی است زیرا برای درست شدن آن باید کدی به وب سایت خود اضافه کنید. به طور معمول ، شما یک بار تعریف داده های ساختاری را اضافه می کنید و دیگر نیازی به انجام کار دوباره ندارید.

استفاده از داده های ساختار یافته چه فایده ای دارد؟

با استفاده از قطعه های ویژه ، ورودی های اینفوگرافیک و غیره ، ارائه لیست های خود را در صفحه نتایج بهبود ببخشید.

روش های زیادی برای استفاده از داده های ساختار یافته برای توصیف محتوای شما وجود دارد. مشهورترین ها عبارتند از: مقالات ، دستور العمل ها ، رویدادها ، ارسال شغل ، مشاغل محلی و موارد دیگر.

URL های متعارف خود را بررسی کنید
هر صفحه از وب سایت شما باید دارای یک URL متعارف باشد. این با اضافه کردن برچسب به بخش پست ها و صفحات شما تعریف می شود.

URL متعارف
URL Canonical (استاندارد متعارف) چیست؟

این یک روش ساده برای گفتن به گوگل است که هنگام نمایه سازی وب سایت شما ، کدام نسخه از صفحه را در نظر بگیرد. مفهوم مشابه دامنه ترجیحی است که در آن از طریق URL های مختلف می توان به یک صفحه واحد دسترسی داشت.

rel = "canonical" برای جلوگیری از تکرار مسائل مربوط به محتوای تکراری هنگام داشتن صفحاتی با محتوای مشابه ، برای اهداف صفحه بندی و همچنین افزودن محتوا از وب سایت های دیگر به وب سایت خود کاربرد دارد.

به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید یک URL متعارف برای تمام صفحات وب سایت خود تعیین کنید.


صفحه 404 را بهینه کنید
هنگامی که وب سایت شما URL مورد بازدید خود را نداشته باشد ، صفحه 404 به آنها نشان داده می شود. صفحه ممکن است حذف شده باشد ، URL تغییر کرده یا کاربران URL را در مرورگر خود اشتباه تایپ کرده باشند.

بیشتر تم های جدید وردپرس به طور پیش فرض صفحه 404 را بهینه می کنند ، در غیر این صورت می توانید با استفاده از یک افزونه یا با ویرایش الگوهای تم خود ، به راحتی صفحه 404 صفحه خود را دوستانه تر کنید.

صفحه 404 بهینه شده چیست؟

یک صفحه 404 بهینه شده باید:

ساختار و منوهای ناوبری یکسانی با وب سایت شما داشته باشد
با صراحت به بازدیدکنندگان بگویید که صفحه مورد نظر آنها دیگر در دسترس نیست
گزینه های دیگری به آنها بدهید (سایر صفحات مرتبط را توصیه کنید)
بازگشت به صفحه قبلی ، صفحه اصلی خود یا سایر صفحات مهم را آسان کنید


چگونه می توانید 404 صفحه خود را بررسی کنید؟

آزمایش نحوه نمایش صفحه 404 بسیار آسان است ، فقط یک پنجره مرورگر جدید باز کنید و یک URL موجود برای وب سایت خود تایپ کنید. آنچه در مرورگر نشان داده می شود صفحه 404 شما است.

زمان زیادی را برای بهینه سازی صفحه 404 خود صرف نکنید ، مطمئن شوید که صفحه 404 خاص را هنگام پیدا نشدن صفحه باز می گرداند.

نقشه سایت XML خود را بهینه کنید
یکی از مهمترین عناصر سئو فنی ، بهینه سازی نقشه سایت XML است.

XML Sitemap یک فایل XML است که تمام صفحات / پست های موجود در وب سایت شما را لیست می کند. این فایل شامل عناوین و همچنین تاریخ انتشار و آخرین تاریخ به روز شده است.

نقشه سایت XML
هنگام جستجوی وب سایت ، موتورهای جستجو می توانند از نقشه سایت XML به عنوان راهنما استفاده کنند.

چگونه نقشه سایت XML خود را بهینه کنیم؟

بهینه سازی نقشه سایت XML ساده است ، فقط صفحات مهم وب سایت خود را در نقشه سایت خود اضافه کنید. در بیشتر موارد ، این صفحات ، پست ها و دسته های شما هستند.

هر زمان صفحه جدیدی منتشر می شود یا صفحه ای به روز می شود مطمئن شوید که نقشه سایت شما به طور خودکار به روز می شود.

برای ارائه نقشه سایت خود به Google و Bing و بررسی وضعیت ، از کنسول جستجوی گوگل و ابزار Bing Webmaster استفاده کنید.

SSL را اضافه کنید تا وب سایت شما HTTPS شود
آخرین روند در اینترنت امنیت است. HTTPS یک سیگنال شناخته شده برای تأثیر بر رتبه بندی موتور جستجوگر شما است و یک روش اضافی برای ایجاد امنیت کاربران است.

وقتی SSL را روی سرور خود نصب می کنید ، وب سایت شما با استفاده از https و نه http قابل دسترسی است. این نشان می دهد که تمام اطلاعات منتقل شده بین وب سایت و سرور شما (نام های کاربری ، رمزهای عبور ، داده های شخصی و غیره) رمزگذاری شده است.

در گذشته ، SSL برای وب سایت های تجارت الکترونیکی مهم بود ، اما امروزه هر وب سایتی در اینترنت باید SSL نصب داشته باشد.

اگر SSL را نصب نکرده اید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با شرکت میزبان خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید SSL را در حساب شما فعال کنند و سپس یک روش انتقال را دنبال کنید تا SSL را در وب سایت خود بدون از دست دادن رتبه خود فعال کنید.

افزودن SSL مانند انتقال به دامنه جدید است ، بنابراین باید مراحل را با دقت دنبال کنید.


سرعت وب سایت
یکی دیگر از سیگنال های معروف رتبه بندی گوگل سرعت وب سایت است. گوگل در مورد اهمیت سرعت در تمام توصیه های سئو خود صحبت می کند و تحقیقات تأیید می کند که وب سایت های سریعتر از وب سایت های کندتر بهتر عمل می کنند.

غلبه بر سرعت وب سایت یک مسئله فنی است و شما را ملزم می کند در وب سایت و زیرساخت خود تغییراتی ایجاد کنید تا نتایج خوبی کسب کنید.

به طور کلی ، در اینجا آنچه شما می توانید برای بارگذاری سریعتر وب سایت خود انجام دهید:

سرور خود را برای استفاده از سیستم عامل 64 بیتی ارتقا دهید
به PHP 7.4 ارتقا دهید -> این امر در مقایسه با PHP 5.2 پیشرفت بزرگی در سرعت خواهد داشت.
اندازه تصاویر خود را بهینه کنید. ابزارهایی برای کمک به شما در انجام این کار بدون از دست دادن کیفیت وجود دارد.
استفاده از پلاگین را به حداقل برسانید
وردپرس و همه افزونه ها را به جدیدترین نسخه ارتقا دهید
از تم های سنگین پیش ساخته استفاده نکنید. آنها کدهای زیادی را که لازم نیست اضافه می کنند ، به یک موضوع سفارشی تغییر می یابند.
فایلهای CSS و JS خود را بهینه و کوچک کنید
برای ارائه صفحات ذخیره شده به کاربران از یک پلاگین caching استفاده کنید
از افزودن اسکریپتهای زیاد به وب سایت خود جلوگیری کنید
از بارگذاری جاوا اسکریپت همزمان استفاده کنید


سازگاری با موبایل
داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل اختیاری نیست. بیشتر کاربران شما احتمالاً از طریق موبایل وارد سایت می شوند ، اگر وب سایت سریع و موبایلی نداشته باشید ، رتبه شما آسیب می بیند.

سازگاری با موبایل بخشی از سئو فنی است

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۶:۴۹ توسط:mtz موضوع: نظرات (0)